lördag 12 december 2009

kent



Detta band kan få dig att falla på dina misstag och sen få dig att inse vad du precis gjorde. Kent får dig att förstå sånt du aldrig tidigare förstått. Dom öppnar dörrar. Dörrar till livets alla stadium. Kent kan få dig att älska låtar på ett sätt du aldrig tidigare kunnat. Detta oemotståndliga, deppiga band, får dig att fundera innan du gör något. Kanske inte alltid positiva tankar, men dom får dig att öppna huvudet för misstag.

Kent har fått många hjärtan att läkas, med sina så klockrena meningar som

Och jag ska skydda dig med kroppen min
Luften svider när vi andas in

Har alltid sett oss som Ansgar och Evelyne


Och som jag önskar att du var här nu
Jag vill bara höra dina hjärtslag
Och som jag önskar att vårt krig tog slut
Jag har lärt av mina misstag
Och du är lika ensam som jag



Kent får dig att återfinna balansen i livet. Även om dom kan kännas som om dom bara gör allt värre. Kent är kärlek. På högsta grad. Kent är kärlek.
Jag älskar kent, för dom som inte förstod det.
Lika mycket som glass, konfetti och gungor.


Inga kommentarer: